SCP-173
rating: +2+x
scp-heritage-v3.png
SCP-173.jpg

SCP-173 i opbevaring

Genstand #: SCP-173 på dansk

Objektklassificering: Euklid

Særlige Opbevaringsforanstaltninger: Genstand SCP-173 skal til enhver tid opbevares i en aflåst beholder. Når personale skal trænge ind i SCP-173s b eholder, må der kun, til enhver tid, være 3 indtrængnde, og døren skal låses bag dem. Til enhver tid skal to personer opretholde direkte øjenkontakt med SCP-173, indtil alt personale har rømmet og aflåst beholderen igen.

Beskrivelse:
Flyttet til Område-19 1993. Oprindelse er endnu ukendt. Den er konstrueret af beton og rebar med spor af krylonbrandspraymaling. SCP-173 er animeret og yderst fjendtlig. Objektet kan ikke bevæge sig indenfor et direkte synsfelt. Synslinje med SCP-173 må ikke til brydes på noget tidspunkt. Personale, der er pålagt at trænge ind i beholderen, instrueres i at advare hinanden, før de blinker. Det indeberettes om genstanden, at den angriber ved at knække nakken i bunden af kraniet eller ved kvælning. I tilføde af et angreb skal personale overholde procedurerne for opbevaring af Klasse 4 hassarderede genstande.

Personale indberetter om lyde af skraben mod inde fra beholderen, når ingen er til stede indeni. Dette betragtes som normalt, og enhver ændring i denne adfærd skal indberettes til den daværende på vagt fungerende HMCL-inspektør.

Det rødbrune stof på gulvet er en blanding af afføring og blod. Oprindelsen af disse materialer af ukendt. Kabinettet skal rengøres hver anden uge.

Oplysning om skaber
Billedet, som bruges i SCP-173s artikel er kunstværket "Untitled 2004" (på dansk "Uden titel 2004") skabt af Izumi Kato. Billedet blev taget ved Keisuke Yamamoto. Alle rettigheder forbeholdes kunstnerne.

En advarsel: SCP-173 er en sekundær brug af billedet af kunstværket "Untitled 2004", som blev skabt af Izumi Kato. Konceptet SCP-173 har intet forhold til kunstnerens originale koncept "Untitled 2004".

Skulpturen, dens lighed og billedet er ikke blevet udgivet under nogen Creative Commons-licens. Kun teksten i denne artikel er udgivet under Creative Commons. Denne skulptur og dens lighed må under ingen omstændigheder anvendes til kommercielle formål. Izumi Kato har elskværdigt tilladt SCP-Fonden og dens fans at bruge billedet af "Untitled 2004" til ikke-kommercielle formål, og intet andet.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License